/Files/images/dlya_grup/psiholog_cpo.jpg

ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ

Метою діяльності психологічної служби є сприяння щодо створення умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу .
Завдання практичного психолога — виявлення проблеми та визначення комплексу допоміжних заходів, адекватних віковим та індивідуальним особливостям конкретної особи.
Робота практичного психолога з дітьми починається з моменту вступу в дитячий садок і розуміє під собою психологічний супровід дитини в дошкільному закладі. В чому ж конкретно полягає робота дитячого психолога?

Психодіагностика

Будь-який психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик. Їх мета — визначити об’єктивний стан людини, виділити його причини, а також оцінити рівень розвитку тих чи інших психічних процесів (пам’яті, уваги, мислення і т.д.). Якщо для дорослих часто використовуються тестові методики, відомі багатьом, то в арсеналі дитячого психолога, звичайно, це особливі методики для дітей. Фахівець може попросити вашу дитини щось намалювати. Може пограти з ним в захоплюючу гру — насправді ж за допомогою цих процедур збере необхідні дані.

Розвиваючі заняття

За допомогою розвиваючих психологічних ігор фахівець допоможе розвинути у дитини різні необхідні навички і якості. Найчастіше розвиваючі заняття проводяться відразу з групою дітей, що допомагає дитині вчиться спілкуватися з іншими дітьми, сприймати соціальні норми.

Корекційно-відновлювальна робота

За наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів, складнощів у розвитку пізнавальних процесів може знадобитися спеціально організована корекційно-відновлювальна робота. Це можуть бути заняття на зняття тривожності, страхів, на підвищення самооцінки, на зняття агресивних тенденцій, розвиток пам`яті, мислення, уваги. Методи, що застосовуються в роботі з дітьми, різноманітні. Наприклад, для зовсім маленьких дітей дуже дієвим методом виявляється так звана пісочна терапія (спеціально організовані заняття з піском). Для дітей старшого віку дуже ефективна буває казкотерапія (заняття з застосуванням спеціальних психотерапевтиних казок як готових, так і складених в ході взаємодії дитини з психологом). Гра, малюнок, казка — всі знайомі і цікаві для дитини предмети і заняття стають в руках спеціаліста потужним засобом допомоги.

Консультування батьків

Кризи вікового розвитку, агресія, впертість дитини — і почуття безпорадності у батьків. Цілком природна реакція — звернутися до фахівця. І це справді може допомогти. Психолог на консультації допоможе вам побачити себе з боку, об’єктивно оцінити свої методи виховання. Гарний психолог ніколи не буде судити або дорікати Вам за що б то не було. Він просто дасть Вам у руки нові, більш ефективні інструменти виховання, розповість більше про вікові особливості малюка.

Просвітницька робота

Регулярні виступи на батьківських зборах, тренінгові заняття, засідання круглого столу, групові консультації, розміщення цікавої психологічної інформації у інформаційних куточках кожної групи та на веб-сайті ЗДО – все це допомагає батькам отримати нову корисну інформацію, яка знадобиться у вихованні та становленні особистості дитини.

Шановні батьки! Проблеми виховання кожного дня постають перед нами. Але хто шукає відповіді на проблемні запитання, той обов`язково їх знаходить! Скористайтеся порадами практичного психолога, які допоможуть Вам у вихованні, навчанні та розвитку Вашого малюка.


Психологічні поради батькам

4 поради психолога, як виховати радісних та щасливих дітей

Щасливі діти

Всі батьки прагнуть, аби їхні діти були здоровими і щасливими. Але у кожного різне розуміння того, як цього досягнути. Немає єдиного ідеального способу у вихованні. Але експерти поділилися порадами, які допоможуть прищепити щастя вашим малюкам.

“Подумайте про щастя як про набір навичок, а не про вроджену якість. Спробуйте вважати щастя подібним до вивчення мови та навчіть дитину щастю, як граматиці”, – каже авторка книги “Підняття щастя: 10 простих кроків для більш радісних дітей та щасливих батьків”

Тому експерти з питань виховання поділилися власними порадами, як виховати радісних та щасливих дітей.

Навчити доброти

Часто діти зосереджуються на власних потребах, а не на тому, щоб допомагати іншим, але це не зробить їх щасливими. “Ми вважаємо, що щастя виникає через те, що ти дістаєш речі для себе, але виявляється, що дарування (допомога іншим) приносить більше щастя”, – стверджує психолог Річард Райан.

Це доводить і дослідження, яке довело, що чим більше людей допомогали іншим, тим щасливішими вони були. Гарвардський психолог Річард Вайсборд запропонував наступні рекомендації щодо виховання добрих дітей:

Зробіть турботу про інших пріоритетом, наголошуючи на важливості доброти. Надайте можливість дітям займатися турботою та вдячністю, розширюйте допомогу вашої дитини не лише надрузів та родину, показуйте власний моральний приклад для наслідування.

Заохочуйте оптимізм

Допомога дитині бачити оптимізм може полегшити її сприйняття життя в тяжкі підліткові роки. Австралійськіі дослідники виявили, що більш оптимістичними є діти від 12 до 13 років, вони мають менше шансів на те, що впадуть у депресію.

Але навіть якщо ваша дитина не є природно позитивною, вона може цьому навчитися. Так, коли виникає якась проблема, закликайте дитину визнати її та подумати про те, що її спричинило, і як він/вона могла б покращити ситуацію. Зам’ятайте, що ваша дитина знайде свій позитивний світогляд, тому замість того, щоб скаржитися на життя, показуйте їй, що у всьому є щось хороше.

Не вчіть ідеальності

Заохочувати дитину робити все можливе – це одне, але зосереджувати її робити все ідеально – це зовсім інше. Психологи кажуть, що важливіше хвалити дітей за їх зусилля та наполегливу працю, ніж за їх інтелект чи вміння.

Так, психологиня Стенфордського університету Каролайн Двек у дослідження виявила, що коли дітей хвалили за інтелект у вирішенні головоломки, вони були менш готовими взяти на себе складніше завдання. Натомість ті, хто отримав позитивні відгуки за наполегливу роботу, найчастіше вирішали спробувати більш складне завдання.

Діти відчувають себе розумними, коли працюють над чимось по-справжньому важким і роблять прогрес. Тому ми повинні навчити дітей, що цілком нормально робити помилки, адже на них ми усвідомлюємо найкращі уроки життя. Навчіть дітей розумінню, що нормально не завжди бути ідеальним”, – каже Двек.

Розвивайте силу волі

Однією із найважливіших якостей у досягнення успіху є самодисципліна – здатність відкладати відпочинок та наполегливо працювати над якоюсь справою.

Вчені провели цікаве дослідження, як реагують дошкільнята, якщо їм дають вибір з’їсти один зефір одразу або два, якщо вони почекають 15 хвилин. Так, ті, хто зміг зачекати та отримати подвійну винагороду, згодом досягали вищий рівень успіху та щастя.

Тому дослідники кажуть, що ви можете допомогти дітям розвинути силу волі, зосередившись на нагороді в майбутньому. До того ж, навчання самодисципліні може допомогти дітям краще впоратися зі стресом.

Які умови потрібно створити вдома, щоб виявити здібності дитини:

1. Створіть дитині затишну і безпечну психологічну базу для її пошуків, до якої вона могла б повернутися.

2. Підтримуйте схильність дитини до творчості і виявляйте співчуття до невдач. Уникайте несхвальних оцінок її творчих ідей.

3.Будьте терпимі до дивних ідей, поважайте допитливість, запитання й теорії дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони здаються дивними й абсурдними.

4. Давайте дитині побути самій і дозволяйте, якщо вона того хоче, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може пригальмувати творчість.

5. Допомагайте дитині вчитися будувати її систему цінностей, не обов’язково засновану на її власних поглядах, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з ідеями інших. Таким чином її саму буде цінувати оточення.

6. Допомагайте дитині у задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки; любові, поваги до себе й оточення).

7. Виявляйте симпатію до її перших незграбних спроб висловлювати свої ідеї словами і робити їх таким чином зрозумілими оточенню.

8. Знаходьте слова підтримки для нових творчих здобутків дитини, уникайте критики перших спроб — хоч якими невдалими вони були б. Ставтеся до них з теплом: малюк прагне творити не лише для себе, але й для тих, кого любить.

9. Підтримуйте необхідну для творчості атмосферу, допомагаючи дитині уникнути суспільного несхвалення.

Кiлькiсть переглядiв: 306